عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی به شاخه ای از عکاسی گفته می شود که با روش ها و تکنیکها و توانمندی عکاس و همچنین تجهیزات مانند نورهای حرفه ای عکاسی و محیط سازی مناسب بسیار وابسته است پس لزوما یک عکاس هنری عکاس تبلیغاتی خوبی نیست و یک تصویر هنری هرگز موضوعیت یک عکس صنعتی را پوشش نمیدهد .

عکاسی صنعتی با تبلیغاتی بیشتر به نمایش درآوردن دقیق و کامل و باکیفیت محصول میپردازد که در آن تمامی خصوصیات ظاهری کالا و با شفافیت کامل و کیفیت بالا به نمایش گذارده شود .میان رشته بودن عکاس و دید هنری در کنار استفاده درست از موقعیت های موجود در فضای عکاسی تبلیغاتی مثلا در خود کارگاه ها تاثیر بسیار زیادی در ثبت عکس های عالی دارد.

یک عکس تبلیغاتی در یک فریم باید توانایی ترقیب مشتری را داشته باشد یعنی توانایی یک تیزر تبلیغاتی را در یک عکس بگنجاند .

یکی از مراحل بسیار مهم در عکاسی صنعتی مرحله پست پروداکشن شامل روتوش و اصلاح رنگ و نور تصاویر است که خود به تجهیزات و تخصص بالایی نیاز دارد .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *